۱۳۸۸/۰۹/۰۵

هیچ کس روسپی ها را دوست ندارد !

یک - یک چیزی که هیچ نمی فهمم این است که مردم چرا انقدر از روس.پی ها بدشان می آید؟ روس .پی که می گویم منظورم زنی است که تن فروشی می کند . نگفتم مرد ، چون تن فروشان زن برای ما متداول ترند .و توجه کن که ننوشته ام فاحشه .. هرزه .. جن.. یا زن خراب یا خیابانی !!!
آره هیچ نمی فهمم مردم چه پدر کشتگی با روس .پی ها دارند . این جماعت نه آدم کشند ، نه دزد نه کلاه سر کسی می گذارند .راست و حسینی چیزی را می فروشند که مالک صد درصد آن هستند . اگر به کسی بگویی قاتل ! دزد ! جانی ! ککش هم نمی گزد .حالا برو بهش بگو روسپی ! جن.. ببین چطور خشتکت را علم می کند (این جمله را تصور کن ! )
چه چیز تن فروشی انقدر منفور است ؟ اینکه کسی تنش را می فروشد ؟هر چه فکر کنی می بینی هر کسی از یک جایش نان می خورد . از هوش یا قیافه یا قد 180 سانتی ! وقتی قرار است تخفیف بگیریم بیشتر می خندیم .وقت گرفتن مرخصی لوند تر می شویم.مامور راهنمایی رانندگی که جریمه مان می کند عشوه گری می کنیم. وقتی برگه مالیاتمان زیر دست کارمند زن است سعی می کنیم مرد جذابی باشیم.وقت ازدواج خودمان را به مقدار مهریه می فروشیم ! اسمش را هم می گذاریم زرنگی ! هیچ اشکالی هم ندارد .اما این هم نوعی روس .پیگریست.
گیریم بعضی ها می گویند روس .پی ها بنیان خانواده را سست می کنند.تا جای که می دانم عرضه موجب تقاضا نمی شود ! بلکه تقاضا عرضه را بوجود می آورد.فرض کن تخم تمام روس .پی های دنیا را ملخ خورد ! اگر مردی بخواهد بیرون از رابطه زناشوی اش ارضا شود ، سعی می کند با منشی اش ، زن همسایه ، زن دایی برود سانفرانسیسکو ! والله !مثل این چیزی که تو ایران هم کم نیست.

دو- در ایران روس .پی وجود ندارد ! همانطور که همجنسگرا وجود ندارد .اینکه مسئولین کشور چشمهایشان را بسته اند ، روس .پی ها دود نمی شوند بروند هوا ! اگر تمرین کنیم در مورد روس .پی ها واقع بین باشیم، خدا را چه دیدی شاید چند سال ؟ دیگر روس .پی ها صاحب سندیکا و کارت اشتغال و بازرس بهداشت هم شدند .و البته اینها که نوشته ام حاصل تامل های خودم است . وخیلی علاقمندم نظر و تجربیات بقیه را هم بدانم .
سه- این پست را که می نوشتم یاد فیلم Blue افتادم . آنجایی که ژولی می پرسد: چرا اینكارو میكنی؟ زن روس.پی: خب... اینكارو دوست دارم، یعنی همه دوست دارن! همه ی مردم!

۲۲ نظر:

reza گفت...

علت واضحه در جامعه سنتی مردان از روسپیها بدشون میاد علیرغم اینکه سرویس میگیرن ازشون چون این خطر رو حس میکنن که ناموس شون میتونه چشم و گوشش باز بشه. حالا اگر روسپی هم نشه فرمانبر نباشه و مستقل بشه و .... در نتیجه هی این جماعت رو میکوبونن.
زنها هم بدشون میاد ازشون چون خدماتی رو گاها ارائه میدن که اونا نمیتونن. باعث میشه همون شوهر سنتیه کمتر خونه بیاد. هوایی بشه و یهو ول کنه بره و راه پس و پیش نداشته باشن.
البته این داستان منحصر به جامعه سنتیه

ناشناس گفت...

een taraf-e donya ashegh--e zan-e roospi hastand...

http://thenewcomer.wordpress.com/2009/11/22/forn-stars-and-frostitutes/

ناشناس گفت...

بس كه كوچيك بوديم و بابا و ننه هامون هي زدن پشت گردنمون كه نبينم از اين كاراي بد بد دوباره بكني ها ( آيكونه لو رفتنه من و دختر همسايه ) .... خلاصه ديگه اونجوريا شد كه اينجوري شد

سايه گفت...

البته هيچ كس درست نيست،بهتره بگيم زن ها روسپي ها را دوست ندارند و اتفاقا مردها آنها را بسيار دوست دارند و سعي مي كنند دركشان كنند و القاب نامناسب به آن ها ندهند.حداقل در ميان زن ها و مردهايي كه من مي شناسم چنين است.در كل با حرفهايت خيلي موافقم..
با

آیه به سایه گفت...

خیلی به ندرت . مرد ها (حداقل مرد های ایرانی که من می شناسم )روسپی ها را فقط تا رفع نیازشان می خواهند.اغلب با تحقیر و تمسخر از روسپی ها یاد می شود . بعضی ها هم حتی انقدر متنفرند که تمام زندگیشان را می گذارند برای از بین بردنشان . برای پاک کردشا ن از صحنه وجود ! مثل خفاش شب تهران یا مشهد . بد نیست یاد آوری بشود اتفاقی که بعد از انقلاب در شهر نو ؟ افتاد .
زن ها از روسپی ها متنفرند. یا می ترسند یا حسودیشان می شود . در نهایت قشر روشن فکر یا نسل جدید دلشان برای روسپی ها می سوزد.

تمشک گفت...

خیلی جالب بود. من باهات هم عقیده م. راستش البته من خودم دلم واسه روسپی ها می سوزه. یعنی فکر می کنم که انتخاب اولشون این نبوده و قربانی اجتماع شدن یه جورایی.

سارا گفت...

نظرت در وبلاگ شاکی خوندم.آیه جان شما زیادی تندروی کردی عزیزم.بنده اصلاً خوشم نمیاد چه کلمه ج.. را به زبون بیارم چه روسپی رو.آقای هیرگاموس با فرد دیگه ای در این مورد درگیری داشت.
خوبه والا!حرمت یک معتاد و بدتر از اون موارد فروش از روسپی بیشتر شد.
من به عنوان یک دختر نه برای گرفتن تخفیف با کسی لاس می زنم نه می خندم نه نیازی به چنین حرکتی دارم.من مخالف صد در صد مهریه هستم.اما مخالف تساوی حقوق زن و مرد موقع ازدواج نیستم.
جامعه جهانی بیماره.نوع انسان به تعفن کشیده شده از اون روسپی گرفته تا هر کسی که فکرش رو بکنی.اما این دلیل نمیشه اونها رو تمجید کنی.
با هیرگاموس مخالفت کردم برای اینکه ادعای روشنفکریش داره گوش فلک رو کر می کنه در حالیکه خودش هم می دونه انگیزه واقعی درونش چیه.

حسن گفت...

یا در فیلم 10 کیارستمی(نقل به مزمون)، زنی که نقش مصاحبه گر را داره از یه زن روس.پی میپرسه چرا این کار رو میکنی؟
-شما زن ها که ازدواج میکنید عمده فروشی میکنید و ما خیابونی ها خرده فروشی! هر وقت و هرجا که دوست داشتیم به هر کس که خوشمون اومد میفروشیم ولی شما ها یه بار انتخاب میکنید و تا آخر عمر گرفتارید.
_____
البته اگه این عزیزان دل دیگران هم مثل بقیه دنیا صاحب سندیکا میشدن خوب بود ولی در کل من که از این قشر محترم خوشم نمیاد!

آیه به سارا گفت...

خب خانم سارا نمی دانم کجایی آن جمله ها زیاده روی داشت . در مورد کلمه روسپی یا ج.. باید بگوییم تحقیر در نگاه آدم است نه در کلمات .حقیقت این جاست که حرمت تمام خلافکار ها و جانی ها ی ایران از روسپی ها بیشتر است.
من روسپیگری را تمجید نمی کنم .روسپی گری یک شغل است مثل تمام شغل های دیگر.اتفاقن این شغل قدمتی به اندازه قدمت انسان دارد . روسپی گری تمجید نمی خواهد . تحقیر هم نمی خواهد . ما یاد گرفته ایم که یک آدم را به واسطه شغلش نباید تحقیر کرد .روسپی ها را چطور ؟

یک چیز را هم فراموش نکنید که در درون هر آدمی یک روسپی پنهان است !زنی را می شناسم که هر وقت از شوهرش (دقت کن شوهر قانونی !) چیزی می خواهد (مثلن قول یک سفر یا پول ) ترتیب یک رابطه جنسی را می دهد !عیبی هم ندارد اما این هم یک نوع تن فروشیست .

من اصلن آن آقا را نمی شناسم . نظری هم در مورد روشنفکر بودن یا نبودنش ندارم.به انگیزه اش هم کاری ندارم. به نظرم جملاتش منطقی بود .

آیه به سارا گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
مهسا گفت...

آیه جون

از پستت خیلی‌ خوشم اومد، ولی‌ خوب این نوع دیدگاه فقط مال ایران نیست تقریبا خیلی‌ از جاهای دیگه دنیا هم مردم عادی از این زنان به خوبی‌ یاد نمیکنن. شاید یه دلیلش احساس عدم امنیت روانی‌ برای خانمها که از تصور و مقایسه یه نوع رقیب نتیجه میشه، و یا این که از همه مهمتر در همه جوامع تک همسری که در واقع بمعنی‌ پایبندی به یک نفر ارزشمند است و وجود این گونه زنان خوب این ارزش رو کمی‌ قلقلک میده.

و از نظر آقایون هم که در هر صورت حتا شهوت ران ترینشون هم ترجیح میده که با کسی‌ باشه که مطمئنه فقط با همون مرد هست حداقل تا زمانی‌ که اون ارتباط بر قرار است. خوش حل میشم که نظرت رو هم راجع به پست خودم بدونم.
http://injaemrooz.blogspot.com/2009/11/blog-post_29.html

گنجشکک اشی مشی گفت...

دورود /

آیه جان از منظر شخصی اینو میگم که
درسته که بحث درباره این مورد روس
پی و حواشیش هنوز از تابوهای نت و
فضای مجازیه اما واقعیت اینه که یه
مقدار معدل ضعیفی داره واسه تعقیب
اونم به این خاطر که از مباحث کهنه و
البته حل نشده همین فضاست .
در حالت منصفانه و بی قضاوتش میشه
گفت از اون دست مباحثیه که همیشه
پایه واسه کش دادنش هست و هیچوقت هم
هیچ طرفی توش نه قانع میشه و نه کم
میاره چون همه دلایل ابدی و ازلی
خودشون رو دارن .

به هر حال ... سرت درد میکنه دختر جون؟!!

وقت خوش ././././././././././.

بهرام گفت...

بالكل با به كار بردن اين كلمات مخالفم!هر كسي هر طور كه بخواهد ميتواند زندگي كند ! امرار معاش بدون اينكه ازاري به كسي برساني از نظر من هيچ اشكالي نداره!

كيوان گفت...

كي گفته كه مردم از روسپي ها بدشون مياد؟ اتفاقن خيلي ها هم خوششون مياد. حداقل ديگه جامعه اونجوركليد نيستند كه چرا اينها اينطوريند. و اينكه اگر خودشون رو اونجور اجق وجق درست نكنند حتي ميتونن خيلي هم دوست داشتني باشند.

در مورد اينكه كارشون رو دوست دارن يا نه فكر كنم اونهايي اينكارو دوست دارند كه براشون ديلي بيزينس نباشه. البته فكر كنم!

Reza Mahani گفت...

It is a good question, and it is more general than you describe, a lot of taboos in most human societies are associated with "sex", from covering sex organs to talking about it and etc. It probably has some evolutionary roots

shadi گفت...

kamelan ba shoma movafegham
mozaf ba inke ye roospi sharaf dare be mardaye zanbareye mosalman namaei ke 10 ta 10 ta sighe daran o az sare monshi o zane hamsaye ham nemigzaran
hamintor zanani ke har rooz o har saat too zehno fekreshoon khianat mikonan
man yad gereftam ke khianat vojood nadare mage khianat e adam be roohe khodesh
ino ham bayad dar nazar dasht ke kheili vaghta roospi ha eshghbazi ro kheili behtar az zanane najibe aftab mahtab nadide anjam midan
va ye mard hagh dare lezate kameli ro bedoone nazo ada tajrebe kone
agar roospi ha azadtar boodand motmaen bash nezam khanevade ha natanha sost nemishod ke kheili az tajavoz ha ham az bein mirafto in ezdevaj haye zood hengam ham soorat nemigereft ke monjar be talagh beshe

Meera گفت...

آیه عزیز روسپی گری هم مثل خیلی از شغل های دیگه فقط برای زن ننگه. مطمئن باش اگه مردی تن فروشی میکرد (که خب در کشورای دیگه مرسومه) اینقدر منفور نمیشد.
راستی چرا اینقدر اصرار داری که فمینیست نیستی؟ منم فمینست نیستم البته ولی برام جالبه که بدونم این اصرار و قسم و اینا واسه چیه؟ :)

Mahtab گفت...

ayeh jaan toro joone harki doost dari zood zood update kon weblogeto, neveshtehaat mayeyeh hayaateh! makhsoosan in jomlat: to behtarin sahne sho, berahneh sho baby, berahneh sho!!! doostet midaram

امین گفت...

هم.... نظر شما را خواندیم. در ما تاثیر گداشت. خوبه که با این طور عقیده هم آشنا شدم. ولی هنوز خودم نظری در این مورد ندارم.
صرفا خواستم تشکر کنم. همین.

ناشناس گفت...

سلام
درست ميگيد ، اين كار يه شغله ، اما زنان روس-پي (كه مجبورن از اين كار پول در بيارن)لايق ترحم اند نه تنفر. انسان مي تونه از هر كاري پول در بياره اما نميشه اينو در نظر نگرفت كه س-ك-س يه عمل صرفا جسماني نيست ، حتي اگه قبولش نكنيد اين موضوع رو ، و حتي اگه زنان روس-پي هم ناآگاهانه اين كار رو انجام بدن.(منظورم از بيان جمله هاي زير اين نيست كه مقدس بودن س-ك-س رو از كه از ديد بعضي از اديان غير ابراهيمي ارائه ميشه رو تكرار كنم ، اينجا تمركزم بيشتر روي واقعيت تاثير پذيري احساسي انسان در س-ك-س هست ) اين واقعيت رو نمي نديده گرفت كه اگه طرف س-ك-س يه آدم دوست داشتني باشه(از بعد شخصيتي نه جنسي) و علاوه بر اون س-ك-س خوبي هم در كار باشه ، در يك يه انسان (حالا روس-پي يا غيره) كه از ديد عاطفي سالمه اين رابطه باعث ايجادوابستگي ذهني ميشه، و اين غير قابل اجتنابه ، اگه اين جور روابط زياد باشه ، قسمت احساسي و عاطفي انسان گيج ميشه، رو به اضمحلال ميره ، نابود ميشه . اينه كه دردناكه. فكر كنم اين خيلي سخته كساني كه نمي تونن معني احساس ، دوست داشتن ، و عواطف رو درك كنن دوست داشته باشيم ، حالا روس-پي باشه يا غير روس-پي . البته مساله ابعاد عاطفي و يا روحي ديگه ايي هم داره من يكيشون رو عرض كردم
.
چند وقتيه وبلاگ تون رو مي خونم و معمولن نظر نمي ذارم، بخاطر ارزش مند بودن نوشته هاتون و موضوع مهمي كه مدتها چراييش ذهن من رو هم مشغول كرده بود نظرم رو نوشتم.اين فقط يه نظر شخصيه، اميدوارم دوستان هم نظرات منصفانشون رو بگن
شايان

avesta گفت...

dorood
kamelan ba u movafegham
ma enghad kambood darim kemajboorim ba khas jelve dadane roospi garie khodemoon
baghie ro mahkoom konim
mese filme super hast hame mibinan vali bade
khob in bade ro ham ehtealan khode hamoon hame ja endakhtan
payande bashi rasti man pesaram

avesta گفت...

dorood aye jan weblog ro daghighan che roozai up mikoni
?
chon mail az u nadashtam inja porsidam