۱۳۸۸/۰۷/۱۸

عاشقی زوده برات ، چهارده سالته !*

صبا ، دختر تین ایجر همسایه عاشق شده است . عاشق سیاوش خیرابی . تاریخ زندگی سیاوش خیرابی را حفظ است. اینکه کدام رنگ را دوست دارد ، سایز کفشش چند است ، شلوار جینش را از کجا می خرد . موبایلش پر از عکس های سیاوش خیرابیست . خودش می گوید « من سیاوش را انتخاب کردم» بعد توضیح می دهد که تو مدرسشان بعضی ها هم عاشق ساسی مانکن یا علیشمز یا بازیکن های فوتبالند اما او رفته تو گروه سیاوش خیرابی . « آخه خیلی ها تو مدرسمون دوستش دارن» بعد با خجالت اضافه می کند که « خاله اگر عاشق کسی نباشی فکر می کنن بچه ای .تحویلت نمی گیرن »

یاد دوره نوجوانی خودم افتادم .آن زمان هم دختر های نوجوان مثلن به ستاره های فوتبال و سینما دل می باختند . اوایل دوره نوجوانیم با ظهور برنامه تلوزیونی ساعت خوش تب تند عشق به نصرالله رادش همه گیر شد.مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 98 یک گونی پر از بازیکن های دختر کش همراه داشت. اگر از صحبت کردن علی دایی درز می گرفتی ستاره خوبی بود . عشق به رضا شاهرودی پسر گستاخ و بور تیم ملی تو مدرسه های دخترانه واگیر دار شد! مارک بسنیچ گلر استرالیایی هم بعد از آن فینال کشنده یکی دو هفته ای سلطان قلب ها بود . پسر بچه های آن سن عکس ستاره های پور.نو و خواننده های هندی و ترکیه ای را باهم تاخت می زدند.

عشق به ستاره ها تاتی کردن برای قدم ها بلند بعدی بود. دوست داشتن سایه ها کسب تجربه برای عشق های گرم قابل لمس بود.عشق غدغن بود . حتی به ستاره های که هیچوقت چشمت به چشمشان نمی افتاد. عکس هارا باید در هفت سوراخ قایم می کردی.کسی چه می داند علی دایی و مهدوی کیا و محمد رضا فروتن چند وقت مهمان کشوی لباس زیر دختران نوجوان بودند ؟

مامان صبا با عشق دخترش هیچ مشکلی ندارد . لبخند می زند « زمونه عوض شده ! با این بچه ها نمیشه همونجوری رفتار کرد » همیشه اولین مجله با عکس سیاوش خیرابی مال صباست.گاهی هم تو اینترنت برایش مطلب سرچ می کند.

دلم گرم میشود وقتی به زمانه دخترم فکر می کنم.

*از یک ترانه کوچه بازاری قدیمی .

۸ نظر:

بهرام گفت...

عشق رو نمي فهمم به هيچ وجه! دوست داشتن برام قابل قبول تره!

امین گفت...

با اجازه من از این جمله برداشت ادبی می کنم. شاید یک روزی با اجازه گذاشتمش توی بلاگم:

"عشق غدغن -است- . حتی به ستاره هایی که هیچوقت چشمت به چشمشان -نمی افتد-"

و خندم گرفت با این جمله:
کسی چه می داند علی دایی و مهدوی کیا و محمد رضا فروتن چند وقت مهمان کشوی لباس زیر دختران نوجوان بودند ؟

زن زیادی گفت...

من از باتیس توتا خوشم میومد!تازه بعدشم از اون دروازه بان موبلنده تو فوتبالیستا! فکر کنم بارابر استرانگ تو اون کارتون ژاپنیه هم خیلی حال می کردم!
یادش به خیر!دلمون به این چیزا خوش بود!

سبحان گفت...

مادر بزرگ پيرهن جنگ دوخته
نسلي كه ما تفاله ي آنيم سوخته
نسلي كه ما تفاله ي آنيم سال هاست
گندم به جاي عشوه به مردم فروخته


(خودم)

Born in 1355 گفت...

ما که مدرسه می رفتیم کل کلاسمون عاشق بودند ..عاشق ستاره ها...فوتبالیست هنرپیشه ایرانی خارجی...حتی هنرپیشه های فیلم های سیاه و سفید برنامه ی هنر هفتم که شبهای پنج شنبه نشون می داد...یک ورقه ی امتحانی بزرگ چهاربرگی داشتیم که همه اسامی مردهای مورد علاقه امون رو نوشته بودیم هم به فارسی هم به انگلیسی مال من آقای گیبسون بود بود مال یه فیلمی که یادم نمیاد. هر روز صبح هم موقع درس این کاغذه توی کلاس می چرخید و بچه ها توی دلشون قند آب می شد و اسمهای جدید بهش اضافه می کردند

صبا گفت...

سلام اسم من صباست و14 سالمه و تمام چیز هایی که نوشتین در باره ی من درسته من عاشق سیاوش خیرابیم و همیشه عکس هاشو از اینترنت در میارم و همه چیز رو در بارش میدونم تو گوشیم به جز عکس های سیا جونم عکس کس دیگه ای نیست و اگه کسی تو مدرسه به سیا جونم فحش بده خون جلوی چشمام رو می گیره خدااااااااااااااااایااااااااااااااااااا يعنی این کس که شما نوشتین تخیلیه یا واقعیه اگه واقعیه محاله که دو نفر با اسم و سن و علاقه و شخصیت های یکسان وجود داشته باشن یعنی شما کی هستین که من رو می شناسین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تورو خدا جوابمو بدین میخوام بدونم اون صبا منم یا اصلا وافعیت داره یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من دوباره به سایتتون سر می زنم

آیه به صبا گفت...

سلام صبا جان.
منم تعجب کردم.صبا دختر واقعیه. همسایه ماست.خیلی وقت ها هم که حوصله اش سر میره میاد پیش من . صبای شیطون و بازیگوش در عین حال مهربونه.14 ساله اشه. و اگه این نوشته ها رو خونده بود تا حالا هزار بار با قهر و ادا می اومد و ازم گله و شکایت می کرد.و آدرس اینجا رو احتمالن داده بود تمام مدرسه شون ! اینجور دختریه صبای ما.

شاید جایی تعجب نداشته باشه . صبا میگفت خیلی از همکلاسیهاش عاشق سیاوش خیرابی هستن.الان خیلی از نوجوون ها احساسات مشابه تو رو دارن. فکر کنم باید به صبا بگم که یه صبای 14 ساله ی دیگه ای رو میشناسم که مثل اون فکر می کنه.

Female گفت...

چه عالی نوستالژیک واقعی